24 August 2009

UMW East Malaysia Family Day 2009

Buat pertama kalinya, saya menyertai famili day anjuran UMW East malaysia yang telah diadakan di YMCA park pada 15 Ogos lalu. YMCA park nie terletak kat batu 18, Jalan Oya, Sibu kira - kira 30 minit perjalanan dari rumah. Yang best nyer, semua peserta yang menyertai famili day kali ini diberi tshirt umw sorang satu. Tapi yang lawaknyer... kaler pilihan memanglah 'menyerlah'. warna hijau pucuk pisang... hmmm. First sayer tengok kaler nie... takut jugak... dah lah saya nie gelap tapi.. alhamdulilah.. tak lah teruk sangat. Bila pakai ... macam best lah pulak!

Saya dan hubby sampai tepat kul 8.10 pagi. Masa tue, ramai orang baru berkumpul kat parking lot YMCA park nie. Aktiviti pertama.... senamrobik. Instructor aerobic pagi tue memang best. Lagu - lagu pilihan adalah yang terkini dan pergerakkan menarik. Tak boring langsung. Tapi.. pagi tue, saya tak join kerana... MALU ehh... segan.. kawan abang alil banyak... heheheh

After senamrobik, ada majlis perasmian ringkas yang dilaksanakan oleh bos dan seksyen head seksyen head UMW. Selepas itu ada sesi bergambar beramai - ramai. Saya rasa, saya sorang melayu bertudung ari tue.. hehehehh.
Setelah sesi bergambar, kami mula mendaftar dan setiap peserta diberi breakfast. Sandwich tuna, cupcake dan pie ayam yang di cater dari Farley bakery. Saya makan betul - betul... lapor.
Selepas makan, kami dimaklumkan sehingga pukul 9.30 pagi, adalah acara bebas. Di kesempatan ini, saya dan abang alil serta beberapa keluarga geng - geng abang alil berjalan - jalan di sekitar taman ini. Rupa - rupanya, ada nature trekking, ada gazebo bbq dan gelanggang bola tampar dan bola keranjang kat tempat ini. Paling saya suka adalah sesi nature trekking. Seronok dapat lihat keadaan seperti di dalam hutan. Nyaman dan tenteram.


Tapi sayang, kemudahan di tempat ini seperti tidak dijaga. Taman permainannya agak rosak dan boleh membahayakan. Licin pulak tue. Begitu juga jeti kayu di tepi setiap gazebo. Kurang maintenance tempat nie. Kalu dimaintain.. saya pasti ia boleh menjadi tempat tarikkan untuk rekreasi dan riadah.



Anyway, after nature's walk saya dan hubby ke dewan untuk menyaksikan games yang diadakan untuk family. Seronok jugak tengok mereka bermain sebegini. Ada main ping pong, main bola keranjang, pancing tin minuman dan boling botol mineral. Memang riuh rendah suasana dalam dewan tersebut dengan gelagat anak - anak dan mak bapak yang bersaing untuk memenangi hadiah. Selepas berakhir sesi game, di adakan pula sesi penyampaian hadiah. Boleh tahan hadiah mereka.


Lunch time tiba tak lamer selepas itu. Kami semua makan kat bahagian bawah dewan tersebut. Pada masa ini, Setiap peserta sekali lagi diberi doorgift. Hamper kecik yang berisi snek - snek lazat. Saya suka tengok presentation hamper mini tersebut... boleh ambik idea nie kalu nak buat aktiviti lain kali.
Lunch tiba agak lambat kerana ia ditempah dari luar. Setelah 15 minit berlalu barulah makanan tiba ( saya sempat terlelap lagi ). Semua peserta takder menoleh kanan kiri lagi, masing - masing sibuk mengisi perut yang telah lapar. After lunch... kami semua bertolak bersurai. Walaupun hari ini agak memenatkan tetapi saya dan hubby tetap enjoy....

1 comment:

  1. Oh! paduhal your husband kerja kat UMW.

    Good luck you can see their management to organise this kind of function.

    Kalau ada bawa anak pergi sana lagi best.

    Terasakan keluarga bahagia and perkataan "FAMILY" akan tersemai di hati sanubari anak-anak iaitu Father Mother I Love You, TQ hahahah. Enjoy your life with your life one.

    ReplyDelete