12 March 2009

Internet Shopping

Pernah satu ketika saya amat minat untuk membeli barangan melalui internet ataupun internet shopping. Mula - mula saya memang tak percaya dan berasa insecure dengan transaksi internet sebegini. Tapi persepsi saya mula berubah apabila adik saya, Azman selalu cakap pasal beli barang melalui internet. Keyakinan saya mula bertambah apabila saya lihat jam tangan yang dibeli oleh Azman melalui internet bergaya sungguh. Macam ori lah pulak! Kualiti pun Ok.
Ntah naper, saya jadi teruja dan terpengaruh pula. Kebetulan pula abang alil pun ada bukak akaun dengan lelong.com so saya sempatlah check aper benda yang ada dijual dalam halaman ini. Pada masa yang sama saya dah ternampak iklan ODM Spin kat magazine, jadi saya mencuba nasib mencari replika jam tersebut dalam lelong.com. Pada masa yang sama saya juga tengah carik LED USB light untuk laptop abang alil. Jadi, bila saya search dalam lelong.com, jumpalah pulak dua - dua benda nie. Dah lah harga mereka murah jer... tak sampai RM30 including penghantaran. Apalagi saya mintak lah adik saya bid untuk saya kedua - dua item tersebut. Syoknya... saya menang bid.

Yang bestnyer pasal LED USB lite nie adalah ia telah dihantar dari Hong Kong. Dah puas saya carik kat Sibu dan Kuching tapi takder yang sesuai tapi jumpa jugak dalam lelong.com. Pada petang LED lite ti sampai ke opis, terkejut saya bila tengok sampul surat yang diletakkan di atas meja pejabat saya.. penuh dengan setem Hong Kong. Best pulak....

Tentang jam ODM pula, berlaku sedikit kesilapan. Well, that's the risk I have to take by buying thru internet. Actually,order saya adalah ODM Spin replika but yang datang ODM yang macam bracelet. Mula - mula sedih jugak rasa kerana apa yang diterima tak seperti yang dikehendaki tapi bila dah pakai ODM yang macam bracelet tue... macam stylo lah pulak.. jadi saya tak jadi tukar.

Dah dapat 2 benda melalui internet, saya dah jadi seronok pulak. Next item, saya beli ODM Spin. Kali nie, item yang betul diterima. Heheheheh seronok! Next item in the list was perfune Clinique Happy for Him and Her. Minyak wangi nie best bila pakai sebelum tido. Tapi... yang tak bestnyer.. bau dia tak tahan. Half an hour later dah ilang. Well, what do you expect from a set of perfume worth RM 48.00.

Azman and abang alil pulak giler bidding jam and benda pelik pelik... Azman berjaya bidding jam Patek Phillipe and Rolex... Cool giler. dah lah macam real... elok jer setakat nie. Then dier dapat bid sweater Superman, cantik. puas hati sungguh. Abang alil puler dapat bid baton untuk keselamatan. Best giler! Yang penting kesemua barang yang kami beli melalui lelong.com telah tiba dengan selamat. Alhamdulilah. Sehingga kini, saya set a target of buying only things not more than RM50 including postage. Rasa seronok bila terima poslaju setiap petang. Yang lawaknyer mamat yang hantar poslaju tue, dah kenal saya. Jadi memberlah pulak selepas tue.

No comments:

Post a Comment